19. heinäkuuta 2012

Panin pannarin paremmaksi

Väite siitä, että pekonilla kaikesta ruoasta saa parempaa, on jälleen kerran osoitettu todeksi pekonipannukakulla.

pekonipannukakku_pekonipannari
Rapeaksi paistettu pekoni tuo pannukakun muuten kovasti höttöiseen olemukseen mukavia sattumia. Suolainen pannari on vähintään yhtä hyvää kuin hillon ja kermavaahdon kanssa nautittava makeakin versio.

Pannariin käyttämäni maito oli Saloniemen tilan raakamaitoa, jota maistettuani olen jättänyt valioiden ja arlaingmaninen prosessoimat maitopurkit suosiolla kaupan hyllyille. Jos jolla kulla onnekkaalla on joskus mahdollisuus tehdä pannukakkua ternimaidosta, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan sitäkin.

pekonipannukakku_pekonipannari
Kulinaarimurulassa herkullisesta peksupannarista nautiskeltiin varhaiskaalista, majoneesista, vihreästä Tabascosta ja ripauksesta suolaa koostuvan salaatin kanssa.

Pannukakun kyytipoikana oli lahjukseksi saamaani Hello World-olutta. Reaktorin nimikkoale oli minun makuuni juuri sopivan humalaista. Kiitokset lahjoittajataholle, tätä tuotetta voisin ostaa kaupastakin!

reaktor_beer_hello_world
Tarvitset:
7 dl maitoa
3 munaa
4 dl spelttijauhoja
ripauksen suolaa
200 g pekonia

Tee näin:
Laita uuni lämpenemään 200-asteiseksi.

Sekoita maito, munat ja jauhot keskenään. Mausta suolalla.

Anna taikinan turvota puolisen tuntia.

Pilko pekoni ja paista palat rapeiksi pannulla.

Kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle reunalliselle uunipellille. Ripottele päälle pekonibiittejä.

Paista pannaria noin 35 minuutin ajan. Anna jäähtyä hiukan ennen syömistä.

4 kommenttia:

Meri, Helsinki kirjoitti...

Eivsam!

Jaana kirjoitti...

Ööö, okei... oletan, että kommenttisi on luonteeltaan positiivinen :-)

Meri, Helsinki kirjoitti...

Siis toki; awesome! ;D

Tännepäs on nykyään vaikea kommentoida kun pitää kamalasti todistella ettei ole robotti :-O Ehkä mä oon, kun se on mulle niin vaikeaa.

Jaana kirjoitti...

No niin tietysti.

Jos sä olet robotti, niin mä olen vanaha :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...